Sunday, September 27, 2015

Čokoládovo-slivková nátierka



























Už je to pár týždňov dozadu, čo sme tu písali o sezóne sliviek a piekli jeden výborný slivkový koláč. Slivky však stále nepovedali svoje posledné slovo, ja som pravidelne zásobovaná plnými taškami a tak výmýšľam, čo s nimi. Po všetkom tom pečení a zamrazovaní ma napadlo urobiť lekvár, ale potom som si spomenula na jednu pochúťku, ktorú raz doniesla kamarátka k Miške na palacinkovú seansu. Čokoládovo-slivková nátierka. A tak som sa pustila do improvizovania. Dopadlo to na viac ako výbornú, tak verím, že nebudem jediná, komu táto nátierka zachutí. Budete potrebovať:

1kg sliviek
120g horkej čokolády
6PL trstinového cukru
1 vanilkový cukor
1 sáčok vanilkového pudingu
2PL rumu

Slivky umyjeme, rozpolíme a vyberieme kôstky, dáme do hrnca, zasypeme trstinovým a vanilkovým cukrom a zalejeme 300ml vody. Zakryjeme a varíme na miernom ohni cca 2 hodiny. Slivky občas skontrolujeme a premiešame. Keď sú dostatočné mäkké, hrniec odstavíme a slivky rozmixujeme ponorným mixérom do hladka. Do misky si odoberieme trochu slivkovej zmesy a poriadne v nej rozmiešame pudingový prášok. Vlejeme naspäť do hrnca, zmes privedieme k varu a ešte 5 minút povaríme. Na záver pridáme rum a čokoládu a za občasného miešania necháme roztopiť. Horúcu nátierku nalejeme do sterilizovaných zaváracích pohárov, poriadne uzavrieme, obrátime hore dnom a necháme vychladnúť. My sme jednu hneď zjedli, ale ďalšie dva poháre na nás čakajú v komore. Mňam!


1 comment: