Sunday, August 16, 2015

Ten najľahší slivkový koláč



Teším sa. Veľmi sa teším. Že sa Miška rozhodla tento blog znova prebrať k životu a že si k tomu prizvala mňa. Pre tých z vás, ktorí ma nepoznajú - som Dominika a som Miškina sestra. Kedysi som blogovala, ale pred rokom som prestala. Priznám sa, celú tu dobu mi to viac či menej chýbalo. Takže verím, že vás to tu bude baviť s nami oboma a že veľmi nepriberiete :)

Slivkové koláče milujem. Mám ich v zásobe hneď niekoľko, ale tento je naozaj osviežujúci, neuveriteľné ľahký a rýchly, takže ho zvládne aj úplny začiatočník. A vy ho budete chcieť upiecť znova a znova. Budete potrebovať:

2 kelímky (alebo 300g) bieleho jogurtu
2 kelímky špaldovej múky (bezlepkovej, hladkej,...)
3/4 kelímku trstinového cukru
1 vajce
1 kypriaci prášok do pečiva

Plech vyložíme papierom na pečenie (ak si plech predtým jemne pokropíme vodou, papier na ňom bude lepšie držať). Rúru predhrejeme na 180C. Všetky suroviny okrem sliviek dobre vymiešame a cesto vylejeme na plech. Na vrch poukladáme rozpolené slivky (môžeme použiť aj marhuľe, blumy alebo iné ovocie). Zarobíme si mrveničku, na ktorú potrebujeme:

25g masla
25g špaldovej múky
30g trstinového cukru
1 ČL škorice

Všetky suroviny na mrveničku zmiešame, ak nemáte radi škoricu, pokojne ju vynechajte. Hotovou mrveničkou posypeme koláč a dáme ho do rúry. Pečieme cca 60 minút.



5 comments:

  1. Teším sa že ste späť !! akurát mam doma slivky a neviem čo s nimi, tak vyskúšam určite .-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zásoby sliviek máme až až, tak je dosť možné, že sem ešte niečo pribudne :) A ďakujeme!

      Delete
  2. fakt lahky, rychly a chutny kolac. dakujem za recept a tesim sa, ze ste spat ;)

    ReplyDelete