Tuesday, August 11, 2015

Dokonalý brownie




Priznám sa, za ten rok a pol, či koľko to je od posledného príspevku, som si len pár krát spomenula na tento blog. Času bolo málo, entuziazmu ešte menej. Zrazu som mala pocit, že tu nemám čo ponúknuť. Blog som však úplne zrušiť nechcela, sama som ho po celý ten čas využívala ako svoju vlastnú online kuchárku. Z času na čas ma však manžel podpichol nech to či ono nafotím. Načo? Vravela som si...  A nič som nefotila. Nedávno mi však napísala kamarátka. Či plánujem ešte niekedy pokračovať v tom mojom blogu. Debata sa rozvinula a že vraj určite nie je jediná, ktorej chýbajú nové recepty. Či je vás viac alebo menej, uvedomila som si, že aj ja by som ocenila, keby sem pribudli niektoré z tých čo aktuálne rada používam, minimálne pre svoju vlastnú potrebu :) Aby som v tom však nebola sama, budeme tu nateraz dve. Moja sestra Dominika a ja. Sparingpartner sa vždy hodí. Raz napíše ona, raz ja. Ako sa nám bude dať a chcieť. Tak teda začíname znova, alebo pokračujeme spolu tam kde som ja skončila.

Ten dokonalý brownie, tak ako si ho predstavujem ja, som hľadala už dávno. Veď aj na tomto blogu sa receptov na tento čokoládovo-čokoládový koláč objavilo zopár. Tento je však TEN. Ani koláčový, ani polosurový, dokonalý, "chewy".

5 vajec
400g trstinového cukru
100g kakaa
120g múky (hladkej, špaldovej, pohánkovej,...)
250g rozpusteného masla
30g nasekaných vlašských orechov

Vajcia vymiešame s cukrom do peny. Pridáme postupne kakao, múku, rozpustené maslo a nakoniec orechy. Vylejeme na papierom vystlaný plech (ak chceme tenký brownie ako na obrázku, kľudne dáme na veľký plech) a pečieme v rúre predhriatej na 170C cca 25-30 minút. Po dopečení necháme vychladnúť a ak máme chuť, pripravíme si aj krém.

200g pomletého trstinového cukru
75g zmäknutého masla
30g kakaa
200g krémoveho syru (Bánovecká alebo pod.)

Maslo vymiešame s cukrom, pridáme kakao a vychladený syr. Rovnomerne rozotrieme na vychladnutý koláč a necháme v chlade ztuhnúť. Podľa chuti ozdobíme ovocím, odporúčame nejaké kyselé.

PS: Prípadne chyby v texte prosím prehliadnite :) Písala som v noci, na mobile. Odfukuje vedľa mňa dieťa, idem sa pridať aj ja...

4 comments:

  1. Zaujímavé brownie bez čokolády, neviem či je to pravý brownie :)
    Ja som asi rok neotvorila žiadne z mojich záložkovaných food blogov, ale teraz opäť začínam variť, piecť a čerpať inšpiráciu, takže sa veľmi teším, tento som otvorila hneď ako prvý. Držím palce!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ďakujeme veľmi pekne! a čo sa brownie týka...veď aj čokoláda je z kakaa, takto je to možno aspoň o trošilinku zdravšie (keď sa použije kvalitné kakao) :))

      Delete