Wednesday, January 15, 2014

Vegánsky mandľovo-marcipánový koláč




Presne po roku (neplánovaná náhoda!) som sa konečne odhodlala k tomu, aby som znovu niečo odfotila skôr ako sa to poje. Za ten uplynulý čas bol totiž objekt môjho fotografického záujmu úplne iný ako jedlo. Volá sa Dorotka. Toľko v skratke k mojej odmlke... Ako často sem budú pribúdať nové príspevky netuším, ale snáď častejšie ako raz za rok :)

K tomuto koláču som sa dostala úplnou náhodou, vznikol experimentovaním. A keďže experiment vyšiel, tak som si povedala, že toto by mohol byť ten impulz k tomu, aby som sem znova niečo napísala. Doma sa teraz na nejakú dobu snažíme minimalizovať konzumáciu vajec a mliečnych výrobkov a vďaka tomu vznikol tento vegánsky recept.

80ml vody
4PL mletých ľanových semiačok
140g práškového trstinového cukru 
120ml rastlinného mlieka
120ml rastlinného oleja
80g mletých mandlí
120g ražnej múky
2 ČL prášku do pečiva (kopcom plné)
višňový džem
100g marcipánu
100g horkej čokolády
1PL rastlinného oleja

Semiačka zmiešame s vodou a necháme cca 15 minút postáť. Vytvoria zmes, ktorá by mala byť konzistenciou blízka vajíčku. Vodu alebo semiačka môžete pridať alebo ubrať podľa potreby, aby bola hustota tak akurát. Snažte sa však dodržať objem, ktorý by mal byť približne rovný objemu 2 vajec.
Zmes vymiešame spolu s cukrom (ja si na kávovom mlynčeku meliem trstinový kryštálový na práškový), pridáme mlieko, olej, mandle a múku zmiešanú s práškom do pečiva. Všetko dobre premiešame, vylejeme na papierom vyložený plech a pečieme v rúre predhriatej na 170st. cca 20 minút. Po upečení a vychladnutí prekrojíme cesto na polovicu. Na obidve časti natrieme višnový (príp. iný kyslý džem). Marcipán si na práškovom cukre vyvaľkáme na tenúčko, na veľkosť polovice cesta. Vrsvíme na seba v poradí cesto s džemom na vrchu, marcipán a cesto s džemom na spodku. Na vrch natrieme vo vodnom kúpeli rozpustenú čokoládu, zmiešanú s trochou rastlinného oleja (slnečnicový, kokosový,...) pre vyšší lesk a ľahšie krájanie. Necháme stuhnúť a krájame na malé rezy.




8 comments:

  1. ochutnala, je vyborny! mohla by si sem viac takychto zdravsich, kludne aj veganskych receptov dat :)

    ReplyDelete
  2. vypadá úžasně! Macipán miluju :)

    ReplyDelete
  3. Vyzerá výborne ! :)
    http://cosmoforest.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  4. Aby som si bol istý, že rozumiem správne. Krájať nemám vodorovne, ale normálne na polku, takže výsledný koláč bude polovice veľkosti plechu?

    ReplyDelete