Thursday, May 31, 2012

Deň detí







Zajtra je deň detí. Aké máte vy, ktorých sa to týka, plány? Ja som si nedopatrením naplánovala predĺžený víkend u kamarátky v Toskánsku. Takže už sa vidím ako budem potajomky fňukať do vankúša v nejakom krásnom kamennom domčeku. Ešteže to moje mača čo nechávam doma je ešte len mačiatko a vôbec ju nebude trápiť, že nejaký deň detí je. Čím by som jej ale isto urobila radosť je tento lentilkový koláč. Možno sa ešte hecnem a rýchlo ho dnes pred odletom napečiem. Snáď mám doma všetko.

300g špaldovej múky
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
na špičku noža soli
125g zmäknutého masla
70g kryštálového cukru
100g svetlého nerafinovaného cukru
1/2 čajovej lyžičky vanilkovej esencie
1 velké vajce
125g nahrubo nasekanej horkej čokolády
50g nasekaných ľubovolných orechov (vlašské, pekanové,...)
60g lentiliek

Rúru predhrejeme na 180C a pripravíme si okrúhlu formu o priemere cca 30cm. V jednej mise zmiešame múku, sódu a soľ. V druhej si do hladka vymiešame maslo a obidva druhy cukrov. (Inak myslím si, že sa nič zásadné nestane, ak použijete 170g cukru jedneho druhu pokiaľ zrovna nemáte oba). Po jednom potom zašľahávame vajcia a vanilkovú esenciu. Na záver primiešame suchú zmes, nasekanú čokoládu, orechy a polovicu lentiliek. Vznikne nám tuhé cesto, ktoré sa v podstate dá miesiť rukami. Prehodíme ho do formy na pečenie a rukami rovnomerne rozprestrieme. Na vrch ešte rozsypeme druhú polovicu lentiliek a trochu ich pozatláčame do cesta. Pečieme cca 12-15 minút a pred podávaním necháme úplne vychladnúť. Hotový koláč je konzistenciou a chuťou ako jeden veľký cookie. Tak smelo do toho, verím, že poteší nie len deti ;)

A pre to moje mačiatko teda ešte toto...




zdroj inšpirácie Zlatá čokoládová kniha

10 comments:

  1. ssuper, toto urobím ďeťom do školky na zajtra :-)

    ReplyDelete
  2. ty máš tuším všetky knihy, ktoré chcem :-) tak sa ťa zase spýtam, ako si spokojná so zlatou čokoládovou knihou? ja už o nej uvažujem aspoň rok, ale stále sa neviem rozhodnúť...

    ReplyDelete
    Replies
    1. no ja ju mam velmi rada, je tam milion receptov a kedze ja som uplny chocoholic tak su v podstate vsetky podla mojej chuti :) som zvedava, ci sa mi ich podari raz vsetky vyskusat... kludne kupuj, mozem odporucit!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Miska,uz si asi pol hodinu prezeram tvoj blog a som taky hladna ze az!!!haha vobec neviem co dnes varit...Inak skvely recept ña rychlu tortu,co by sa stalo keby som miesto cukru dala agavovy sirup?stale by to slo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaaj, prepac, odcestovana som tak som sa az teraz dostala k pocitacu. no skus to podla mna s tym agavovzm sirupom. zmeni to asi trochu konzistenciu cesta, ale mohlo by to vyjst. a daj potom vediet ako to dopadlo :) a dakujem :)

      Delete
    2. Tak ja to teda skúsim a dam vedieť:-)Nie som dobrá na pečenie ale neprišlo mi toto také zložité tak uvidíme. Keď sa vratim na Slovensku pustím sa do viacerých tvojich receptov!DIK!

      Delete